Keď príde na dlhý zoznam doplnkov, magnézium aj vitamín D sú pre svoje špecifické použitie hviezdami medzi živinami. Nedostatok magnézia môže viesť k pocitu pomalosti, únavy a stresu. A vitamín D neznamená iba to, že vaše kosti sú udržiavané a silné - je to dobré aj pre váš zažívací systém. Ukázalo sa, že obidve živiny vzájomne spolupracujú: Nová štúdia zistila, že magnézium pomáha regulovať hladinu vitamínu D, a to nielen zlepšením absorpcie u osôb s jeho nedostatkom, ale tiež zmierňovaním jeho príliš vysokých hladín.

Už nejaký čas vieme, že nedostatok vitamínu D je problém. A nedávno vyšlo najavo aj to, že veľa ľudí nemá dostatok magnézia. Skutočnosť, že tieto dve živiny sú spojené - a že dostatok magnézia môže pomôcť regulovať hladinu vitamínu D - slúži ako pripomienka toho, že veľa výživných látok je vzájomne prepojených a že celková výživa, nielen príjem určitých vybraných vitamínov a minerálov, má veľký význam. pre udržanie optimálneho zdravia. Enzýmy, ktoré metabolizujú vitamín D v tele, potrebujú magnézium. Magnézium navyše pomáha aktivovať vitamín D v tele.

Byť adeptom na zlepšenie absorpcie vitamínu D v tele nie je iba to jediné, k čomu je potrebné magnézium. Ľudia užívajú doplnky vitamínu D, ale neuvedomujú si, ako sa metabolizuje,“ hovorí spoluautor štúdie Mohammed Razzaque, PhD. "Bez magnézia to nie je skutočne efektívne ani bezpečné."

Doktor Razzaque, ktorý odhaduje, že polovica Američanov nemá dostatok magnézia, vysvetľuje, že samotné užívanie vitamínu D zvyšuje hladinu vápnika v tele, ale bez magnézia sa vápnik môže v tele hromadiť, čo môže viesť k ochoreniu obličiek alebo k iným problémom. Môže sa to stať preto, lebo sa neabsorbuje správne. Takže tu prichádza na rad magnézium. „Konzumáciou optimálneho množstva magnézia je možné znížiť riziko nedostatku vitamínu D a znížiť závislosť na doplnkoch vitamínu D.“, hovorí Dr. Razzaque.

Našťastie sa obe živiny nachádzajú v mnohých lahodných každodenných potravinách. Listová zelenina , orechy, tofu a hnedá ryža sú výdatným zdrojom magnézia, zatiaľ čo vajcia, ryby, mliečne výrobky a huby majú vitamín D. A niektoré z týchto potravín  chutia spolu sakramentsky dobre.

Článok prevzatý a upravený z: https://www.wellandgood.com/magnesium-vitamin-d-connection/